Pagina's

woensdag 24 februari 2010

# 7 Flickr verder ontdekken

letter L letter E U K

Oke oke, ik snap dat we niet meer zonder Flickr kunnen. Het is ook leuk spelen met beelden. En het is een enorme bron van informatie (zie bijv. de foto's van Library of Congress of de mogelijkheden om een beeldbank te maken met Flickr).
Maar ik blijf me afvragen wat nu het nut is voor Xplora? Ja, ik heb de meer dan 50 voorbeelden gelezen, maar ik zie niet direct hoe we Flickr kunnen gebruiken anders dan voor promotie van Xplora of misschien voor de Kunst. Iemand voorbeelden van aansprekende (hogeschool)bibliotheken in Nederland?

1 opmerking:

  1. Hoi Janneke,
    Je kan Flickr prima gebruiken voor aanwinstenlijsten (foto = cover boek en in reacties de inhoudsopgave, link naar catalogus, reacties van lezers, etc...
    Of voor een soort archief van de tentoonstellingstafels die we in Xplora hebben. Dus die tafel in het echt in Xplora en dan ook een foto ervan op Flickr en in de reacties de titels van de boeken die op de tafel liggen samen met link naar catalogus, etc...
    Misschien komen de collega's met nog meer van deze ideeën in de komende weken ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen