Pagina's

maandag 22 februari 2010

#5 Nog meer RSS

Via Google Blogsearch heb ik een egofeed losgelaten op 'Xplora' (en RSS-feed ingesteld) en ontdekt dat er binnen Avans verschillende docenten en studenten zijn die een blog bijhouden en het loont de moeite eens te lezen wat ze over ons schrijven. Zo las ik op de weblog van CMD-studente Evelien dat ze moeite heeft met het vinden van literatuur in Xplora. Ik denk dat ik eens ga kijken of ik nog wat tips kan bedenken en die via een reactie op haar blog aan haar laten weten.

Verder heb ik ontdekt dat mijn eigen Boxtelse openbare bibliotheek RSS aanbiedt op hun aanwinsten. Aangezien ik filmliefhebber ben, heb ik een RSS-feed ingesteld op alle nieuwe speelfilms die zijn aangeschaft binnen bibliotheek de Meierij (waarvan Boxtel onderdeel is). Bibliotheek Vught maakt ook onderdeel uit van de Meierij en daar zit blijkbaar erg veel geld om de nieuwste films aan te schaffen! Het heeft me al heel veel leuke en recente dvd's opgeleverd. Even doorklikken naar de catalogus, reservering plaatsen en wachten tot ik een mail krijg dat mijn 'bestelling' er is.
Daar kunnen we nog iets van leren binnen Xplora!

1 opmerking: