Pagina's

dinsdag 23 februari 2010

#6 foto's weg!

Gisteren ontdekte ik een map met de naam Janneke's blogje tussen mijn Picasa-mappen. Daar stonden foto's in die ik had gebruikt voor mijn weblog. Hoe waren die daar gekomen? Ik besloot ze weg te gooien. Prompt was ik vandaag de helft van mijn foto's kwijt in mijn blog. Rara hoe kan dat? Ik heb de foto's opnieuw ge-upload (bedankt voor de kop, Frieda!) en nu heb ik dus weer een map met weblog-foto's in Picasa. Vreemd. Heeft het er misschien mee te maken dat ik voor Picasa en Blogger dezelfde accountnaam en wachtwoord gebruik? Misschien heeft Rob Coers antwoord?

3 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,
    Ik denk dat het een automatisme is als je Picasa én Blogger gebruikt. Ik heb nl. ook automatisch een mapje gekregen met mijn afbeeldingen uit mijn blog in Picasa.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Mia: ja dat moet het dan wel zijn. Maar zou er ook een manier zijn om die vervelende mapjes uit Picasa kwijt te raken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Janneke: ik geloof dat het feit dat zowel Blogger als Picasa van Google zijn er iets mee te maken heeft ;-) Ik denk niet dat je dat mapje in Picasa kunt deleten, Blogger gebruikt waarschijnlijk Picasa als soort 'harde schijf voor foto's'(opslagplaats dus). Als het goed is zijn die mapjes wel niet openbaar, dus niet te zien als je uitlogt bij Google en dan naar de Picasa Webalbums gaat (je openbare profiel op Picasa dus)!

    BeantwoordenVerwijderen