Pagina's

woensdag 10 februari 2010

#4 RSS en Netvibes


RSS-feeds via Netvibes blijken net zo gemakkelijk te maken en te lezen als die in Google Reader, maar het scherm van Netvibes oogt drukker dan Google Reader. Ik weet nog niet of ik Netvibes blijf gebruiken. Voordeel is wel dat ik het als startpagina kan instellen (net als iGoogle) en mijn reader de hele tijd open heb staan. Ga het eens proberen.
Verder valt me op dat ik de ene keer de koppelingslocatie moet kopiëren bij zo'n mooi oranje icoontje, de volgende keer moet doorklikken (zoals bij DOK Delft) en daarna pas kopiëren en weer een andere keer Atom moet gebruiken (zoals bij onze blogs in blogspot). Dat is verwarrend, zeker voor de beginnende gebruiker en verklaart misschien waarom RSS in Nederland nog steeds niet goed van de grond komt.

2 opmerkingen:

  1. Heb je bij netvibes ook het verschil gezien tussen widgetweergave en lezerweergave. Met de widgetweergave oogt het best rommelig. Met de lezerweergave zie je alleen de rss feeds in een lange lijst. Voor elke feed staat dan een icoontjes vanaf welke bron de feed afkomstig is. De widgets die met plaatsjes werken verdwijnen dan wel....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Frieda: ga ik uitzoeken. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen