Pagina's

woensdag 3 februari 2010

#4 RSS verdient een groter publiek


Al een tijdje maak ik gebruik van Google Reader om mijn rss-feeds te lezen. Met dank aan de collega's die me een jaar geleden hierin een workshop gaven. Superhandig! Ik heb verschillende mapjes aangemaakt met aanwinsten, blogs, 23dingen-blogs,online tijdschriften en privé dingen (zoals storingen van de NS).
Als ik een interessant bericht tegenkom stuur ik het door naar collega's of vrienden en als ik het bericht wil bewaren kan ik het 'behouden' of een 'ster' geven.
Enige nadeel is dat ik teveel feeds heb verzameld en er niet aan toe kom om ze allemaal bij te houden...

3 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke, ben benieuwd of je nu een "feed" ontvangt van mijn berichtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Aislinn: Ja hoor. Ik heb een feed ingesteld op mijn eigen blog, dus het werkt prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Janneke,

    Mijn oplossing voor het teveel aan feeds: http://lifehacking.nl/web20/google-reader-efficient-indelen/
    Lijst A lees ik dagelijks (zoals mijn e-mail), lijst B lees ik wekelijks (als ik een keer wat meer tijd heb)!

    BeantwoordenVerwijderen