Pagina's

woensdag 21 april 2010

#17 Een Billy voor Xplora?

In Aislinn's visie op web2.0 (vol voorbeelden voor Xplora!) pleit zij voor een Billy voor Xplora.
Ik heb de digitale klantenservice van Bol.com eens uitgeprobeerd en het resultaat is heel aardig:

Billie zegt:Welkom bij de virtuele assistent van bol.com. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:ik zoek een boek over keepvogel
Billie zegt:Ik heb vijf boeken gevonden.
'Keepvogel' van W. van Reek koop je nu voor € 11,50 (Hardcover) .
'Keepvogel / Nachtpannenkoeken' van W. van Reek kost € 11,95 (Hardcover) .
'Keepvogel / De kijktoren' van Ree, W. van & W. van Reek kost € 11,95 (Hardcover) .
Ik heb er nog meer hoor. Wilt u die zien?
U zegt: ik zoek eigenlijk een dvd van keepvogel
Billie zegt:Hoe heet de dvd waar u naar op zoek bent?
U zegt:volgens mij ook gewoon keepvogel
Billie zegt:Weet u dan misschien een acteur?
U zegt:helaas nee
Billie zegt:Het spijt me, maar ik kan dan niets vinden.
Kijk anders even bij DVD op bol.com. Daar zit vast wat leuks tussen!
Even kijken, volgens mij had ik hier namelijk nog geen antwoord op gekregen: Bent u op zoek naar iets specifieks? Of zal ik anders een suggestie doen?
U zegt:nee, dank u
Billie zegt:Prima. Wat voor rapportcijfer (1 t/m 10) geeft u de kwaliteit van dit geautomatiseerde gesprek?
U zegt:7
Billie zegt:Dank u voor het cijfer. Tot ziens en nog een fijne dag!

Ik zou zeggen: een Billy voor Xplora!

1 opmerking: