Pagina's

maandag 12 april 2010

#14 chatting

Toen ik bij Avans kwam werken maakte ik voor het eerst kennis met de chat via MSN (zoals we het blijven noemen, hoewel het nu blijkbaar anders heet).
Als ik iemand op een verjaardagsfeestje moet uitleggen waarom het handiger is dan bellen, hoor ik mezelf zoiets zeggen van 'je hebt sneller antwoord' en 'je stoort iemand die aan de balie zit en net een vraag aan het beantwoorden is niet, want die ander kan het geknipper van msn negeren (en de chat-vraag later beantwoorden).

Met Frieda heb ik Meebo uitgeprobeerd. Zij heeft het programma geïntegreerd in haar weblog zodat bezoekers direct kunnen zien of ze online is en een vraag kunnen stellen. Daarin zat 'm wel de angel: als je chat aanbiedt aan je klanten moet je ook wel echt bereikbaar zijn en voortdurend een medewerkers paraat hebben om de vragen te beantwoorden. Wat als je even weg bent van je plek en er wordt net een vraag gesteld? Er zijn dus nog wat haken en ogen.
Dat riep de vraag op of het niet tijd wordt om een werkgroepje 'chat voor Xplora' in te stellen.
Ik las trouwens dat de Aladin-chat ermee gestopt is. Ben heel benieuwd waarom! Nu duurt het 1 tot 5 (!) werkdagen voor je antwoord krijgt...

1 opmerking:

  1. Ook bij aladin is het de bedoeling dat je binnen 1 werkdag antwoord krijgt. Alleen worden 'moeilijke' vragen daar doorgestuurd naar een hogere laag en dan kan het vier dagen duren voor je antwoord krijgt.
    Overigens stopt aladin helemaal per 1 juli, dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen