Pagina's

maandag 22 maart 2010

#12 Twitteren

Het is dan eindelijk zo ver: ik heb me aangemeld bij Twitter, profielfoto geladen, bio ingevuld. Vanmorgen mijn eerste berichtje getwitterd, maar ik 'follow' al wel een paar twitteraars, zoals een oud-studiegenoot, journalist en Ruslandcorrespondent Jelle (Brand)Corstius en natuurlijk collega Leen.
Maar hoe krijg ik nou zo'n mooi mozaiekje van foto's in mijn rechterframe? Nog even uitzoeken.
Verder ben ik overtuigd van de meerwaarde van Twitter. Niet dat ik nou zo graag wil weten dat iemand bij de Bakker staat of het huis aan het poetsen is, die berichtjes zou ik het liefst niet zien (scheelt in de informationoverload). Mij gaat het om de links naar filmpjes, slideshares, artikelen of blogberichten van een congresbezoek. Heel handig. Hoewel ook hier weer informatie-overload en infobesitas op de loer liggen. Niet te veel twitteraars volgen dus. En niet teveel leuke linkjes volgen, want voor je het weet zit je uren te surfen...

Toch kan ik me ook voorstellen dat we door ons drukdrukdrukke leven op een gegeven moment vrienden via twitter gaan volgen. Ik merk nu al dat ik minder gemakkelijk de telefoon pak om vrienden te bellen en eerder een mailtje stuur. Ik heb een vriendin die ik maar een paar keer per jaar zie en die voor haar werk actief is op twitter. Zo kan ik haar toch een beetje volgen.













(bron: www.lodebroekman.nl - via Flickr.com)

1 opmerking:

  1. Als je bij 'Profile' kijkt zie je wat anderen zien als ze jouw twittertjes bezoeken! Dan heb je standaard dat mooie mozaïkje kant en klaar...

    BeantwoordenVerwijderen