Pagina's

woensdag 17 maart 2010

#11 wikiwijs


Ik heb op de 23Dingen-wiki een item toegevoegd over de IMDB. De Internet Movie Database waarin ik vaak even een film opzoek of een acteur.
Ging heel gemakkelijk en in het stukje dat ik van Wikipedia kopieerde bleven zelfs de links intact. Dat is natuurlijk het grote voordeel van wiki's. Maar hoe krijg ik nou een plaatje in mijn wiki-pagina?

Ik herinnerde me trouwens dat ik ooit een opzetje heb gemaakt voor een wiki voor mijn collega's (gedragswetenschappers) bij Bureau Jeugdzorg. Ik heb indertijd pbwiki gebruikt, maar dit heet tegenwoordig pbworks.

Wiki-toepassing binnen Avans hebben we natuurlijk al in de vorm van een onderwijswiki. Maar we zouden ook een eigen wiki kunnen maken met best practices van onderwijs2.0 of bibliotheek2.0 (naar het voorbeeld van Library Success).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten