Pagina's

dinsdag 25 mei 2010

#20 Muziek luisteren

Ik ben nog van de generatie die een hele cd beluistert van één artiest zonder dat dat verveelt. Ik probeer al een tijdje de cd 'Best of Mary Black' te lenen uit de Muziekbibliotheek in Rotterdam, maar die is al maanden uitgeleend en ik kan geen reservering plaatsen. Wat een geluk dat ik op Jet's weblog las dat ze zo enthousiast is over Grooveshark - een online muziekdienst.
Ik vond er alle nummers van de Ierse zangeres Mary Black op Grooveshark en heb nu mijn eigen cd met favoriete nummers samengesteld (playlist). Online muziek luisteren is zo een feestje!
Ik kon de muziek trouwens beluisteren zonder in te loggen. Na inloggen kon ik nummers in MyLibrary zetten en een favorietenlijstje samen stellen. Dat smaakt naar meer.

Andere sites waarop ik graag muziek beluister wil ik toch ook nog even noemen:
De allereerste online radiozender die ik beluisterde was Hober - unvarnished music around the world. Wereldmuziek die vaak verrassende nummers oplevert.

Een andere favoriete radiozender is de Concertzender, wereldmuziek in de breedste zin van het woord, met daarop verschillende kanalen. Mijn favoriete is Folk it! Ze zaten op radio 6, maar zijn daar vanaf gegooid en zijn nu alleen nog als internetradio te beluisteren. Ze werken alleen met vrijwillige programmamakers en zijn eigenlijk uniek in Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten