Pagina's

woensdag 12 november 2014

(4) Verdiepdingen : privacy en veiligheid online


Scary filmpje. Meteen gekeken wat er over mezelf op internet te vinden is.
Als ik mezelf Google tussen aanhalingstekens zoek, krijg ik 1300 resultaten, maar alleen een verwijzing naar Twitter op de eerste pagina en naar Blogger op de tweede pagina. Mijn naam komt verder erg vaak voor (vooral in de advocatuur...), wat wel voor wat aangename 'ruis' zorgt.
Pas als ik het woord 'blog' bij mijn naam type kom ik op pagina 2 deze blog tegen en een reactie op een weblog over schaliegas. Als ik blog vervang door 'Facebook' vind ik mezelf niet.
Volgens mij heb ik mijn privacy-instellingen redelijk ingesteld, want op werkgebied wil ik best goed vindbaar zijn, maar privé liever niet té.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten