Pagina's

woensdag 2 februari 2011

Chatbots


(www.mousebreaker.com)

Dankzij een berichtje in de Pers van vandaag(ouwehoeren met virtuele medewerkers) is mijn woordenschat uitgebreid met het woord 'chatbot'. Dit is een virtuele medewerker die vragen van klanten beantwoordt.

"De chatbot is bezig met een opmars. Tientallen Nederlandse bedrijven hebben inmiddels een Anna (IKEA), Sophie (NS Hispeed) of Pascale (Neckermann). Verzamelsite chatbots.org vermeldt 86 Nederlandse bots".
Dat zijn er heel wat als je het vergelijkt met 115 chatbots in de VS.

1 opmerking:

  1. 5 minuten nadat ik dit bericht geplaatst had werd ik gebeld door een mijnheer van een chatbot-bedrijfje, die mijn tweet gelezen had en zich afvroeg of Avans al toe is aan een chatbot... Heb hem maar naar mijn baas verwezen.

    BeantwoordenVerwijderen