Al lang geleden heb ik een Twitter-account geopend en daarmee slinger ik af en toe wat werkgerelateerde info de wereld in. Ook de blogberichten van onze AGZ-blog worden via Twitterfeed automatisch doorgezet naar mijn Twitter.
Nu ik gestart ben met de cursus Verdiepdingen heb ik ontdekt dat je met lijsten nog efficiënter door de Tweets-brij heen kunt scrollen. Nog niet alle twitteraars die ik volg stonden in een lijstje, dus dat heb ik nu even grondig aangepakt. Als ik weinig tijd heb, check ik voortaan alleen mijn lijst met 'vakinfo' zodat ik via anderen op de hoogte blijf van congressen waar vakgenoten naartoe gaan, weetjes op het gebied van informatie zoeken op internet, info van uitgevers enz. Helaas toch ook wel veel persoonlijke info waar ik dan weer niet zo op zit te wachten, maar ja...
Wat ik las over Twitterchat was helemaal nieuw en ik vraag me af of we daar in Xplora iets mee kunnen. Zouden we het kunnen gebruiken als feedback-instrument naar studenten toe? Dus als we willen weten hoe onze zoekmachine Kaluga eigenlijk bevalt, kunnen we een twitterchat beginnen? Nadeel zou kunnen zijn dat er alleen mensen reageren die wat te mopperen hebben, maar ik vind het toch het experiment waard!
Hootsuite heb ik ook uitgeprobeerd, maar het biedt zoveel mogelijkheden dat ik helemaal de weg kwijt raak. Ik heb LinkedIn en Twitter toegevoegd, maar laat het daar even bij. Het is vast heel handig als je in één keer veel social media tegelijk in de gaten moet houden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten